v.6+5 - Färgat håret :)

Tjosan i trosan.

Har varit hos Karolina nu en stund på kvällen & färgat håret. Vilken färg kan det tänkas vara? Hm.. Jag önskar att det var blått, slajmgrönt eller lila med gula slingor. Men icket, jag är tråkigare än så! Känner mig inte som mig själv längre, haha! Okej. Det är bruuuunt, fan vad svennigt! Nästan lika svennigt som blondt, fast jag hade ju faktiskt lila i det blonda sist också. Men det är skönt som fasen, för håret kommer inte nötas sönder lika mycket nu. Likielike!

Just nu sitter jag & läser på ett prov i gruppkommunikation & konflikthantering, sjukt tråkigt. Dessutom fastnar inte ett skit i min skalle när man inte har frågor att plugga på, utan bara massa text att läsa rakt upp&ner, för att sedan hoppas att nåt fastnat. Wish me luck! Måste bara säga att det ändå är bra för mig att skippa praktiken & vara i skolan istället. Visst, det går sakta framåt med mitt arbetande i alla ämnen, men jag gör något i alla fall. Förstår inte vad som tagit åt mig i år, måste vara att jag mått så jävla dåligt under hösten, så dåligt som jag aldrig förut mått i hela mitt liv. Sedan hittills på vårterminen har jag ju haft så mycket rester att jag inte vetat var jag ska börja, så jag skiter hellre i det..

Men sedan jag fick veta att det finns en del till av mig, ett litet extraliv i min mage, har jag känt att jag måste ta tag i allt. Ju snabbare jag gör klart resterna, som jag kanske kan göra klart denna termin så att jag går ut tvån med allt klart, så kan jag ju förhoppningsvis gå lektioner i skolan i början av trean, kanske även någon lektion i veckan efter barnet är fött. Då såklart efter några månader. Vissa grejer kan man ju göra hemma, så det blir som att jag istället för att flytta fram trean ett helt år kan jag lägga ut den på två år. Plugga massa hemma. Eller så läser jag komvux, vi ser väl. Ju snabbare jag har fixat en utbildning, ju snabbare kan jag försörja mitt barn själv. H*n kommer förtjäna det bästa, & det ska h*n såklart få, så jag ska göra allt som står i min makt för att förverkliga det.

Egentligen är det väl lite tidigt att oroa sig över skolan & sådant nu, men jag planerar allt för fulla muggar. Det har blivit så eftersom jag måste ha världens försvarstal till allt&alla som ska ifrågasätta varför jag ska behålla mitt barn, hur det ska gå osv. Hur jag ska ta hand om ett barn? Som alla andra föräldrar förhoppningsvis.

Lite osammanhängande inlägg med tankar & ordbajs, haha. Nu ska jag försöka få in pluss i skallen istället. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0